Registracija stambenih zajednica

Obaveštavaju se stambene zajednice sa teritorije opštine Bajina Bašta, da su u skladu sa čl. 16. Zakona o stanovanju i održavanju zgrada („Sl. glasnik RS“, br. 104/16) u obavezi da izvrše upis u Registar stambenih zajednica.

 Zakon propisuje rok od šest meseci od uspostavljanja Registra kao period prilagođavanja u kom su stambene zajednice bile u obavezi da organizuju upravljanje u svojim zgradama i izaberu upravnika ili profesionalnog upravnika i potom se upišu u Registar. Registar stambenih zajednica je uspostavljen i počeo je sa radom 12. juna 2017. godine, tako da je period od šest meseci istekao 12. decembra 2017. godine, nakon čega su se stekli uslovi da se pristupi inspekcijskom nadzoru.

Zahtev za registraciju podnosi se Opštinskoj upravi opštine Bajina Bašta Odeljenje za poslove urbanizma, građevinarstva i imovinsko pravne poslove.

Obrasci registracione prijave i obrasci odluke i zapisnika stambene zajednice  mogu se preuzeti u kancelariji Odeljenja za poslove urbanizma, građevinarstva i imovinsko pravne poslove ili  na sajtu http://www.stanovanje.gov.rs/dokumenta.php, kao i da je više informacija o primeni Zakona o stanovanju i održavanju zgrada, obuhvaćeno i u brošuri Zakon u slikama, na namenskom sajtu http://www.stanovanje.gov.rs.

Kvar na glavnom vodovodnom vodu

        Noćas je u ulici Dušana Višića došlo do kvara na glavnom vodovodnom vodu.Šire područje grada je ostalo bez snabdevanja vodom. Ekipe JKP „12 septembar“ rade na saniranju kvara i očekuje se da će stanje biti normalizovano  u popodnevnim časovima.

Javni poziv – zapošljavanje teže zapošljivih kategorija stanovništva

Opština Arilje, u partnerstvu sa Opštinama Nova Varoš, Čajetina, Bajina Bašta, Požega i Lučani, RRA Zlatibor Užice, Udruženjem „Fenomena“ Kraljevo i Građanskom romskom inicijativom GRIN Arilje, sprovodi projekat „Održiva poljoprivreda, održiva inkluzija, održivo selo – OPIS“ koji finansira GIZ u okviru programa „Inicijativa za inkluziju“.

U okviru projekta je planirana realizacija aktivnosti koje imaju za cilj obezbeđenje održivih rešenja za zapošljavanje teže zapošljivih kategorija stanovništva u oblasti održive poljoprivrede za 60 korisnika. Za potrebe odabira korisnika projekta raspisuje se ovaj JAVNI POZIV.

Pod teže zapošljivim kategorijama stanovništva podrazumevaju se: Povratnici, tražioci azila; Romi; Radno sposobni korisnici novčane socijalne pomoći; Lica bez kvalifikacija/sa niskim kvalifikacijama (najviše II stepen stručne spreme); Viškovi zaposlenih; Mladi do 30 godina koji su imali/imaju status deteta bez roditeljskog staranja; Žrtve trgovine ljudima; Žrtve porodičnog nasilja.

Podrška se dodeljuje kao bespovratna i odobrava se za dve grupe korisnika. Prva grupa korisnika su 40 lica, za koje se dodeljuje podrška u vidu dodele opreme za održivu poljoprivredu u iznosu do 2.000,00 EUR po korisniku, finansijske subvencije iz ukupno raspoloživog fonda od 20.000,00 EUR i mentorske podrške za održivu poljoprivredu. Druga grupa korisnika su 20 lica, za koje se dodeljuje podrška u vidu obezbeđenja radne prakse na poljoprivrednim gazdinstvima uz nadoknadu troškova prevoza i ishrane  za tri meseca po korisniku

Odabir i rangiranje korisnika po javnom pozivu se vrši u dve faze. U prvoj fazi se vrši odabir 60 korisnika, na osnovu kriterijuma iz poglavlja IV javnog poziva, pri čemu se garantuje minimum od 8 korisnika po svakoj opštini. Nakon prvog kruga odabira biće organizovan teorijsko praktični program obuke za održivu poljoprivredu u trajanju od 9 dana (tri modula po 3 dana) uz obezbeđenje prevoza, smeštaja i ishrane od strane Projekta. U drugoj fazi se vrši odabir po grupama korisnika, a na osnovu kriterijuma iz poglavlju V javnog poziva, pri čemu se kod odabira prve grupe korisnika garantuje minimum od 5 korisnika po  opštini, a kod odabira druge grupe korisnika garantuje se minimum od 2 korisnika po opštini.

DETALjNI KRITERIJUMI ZA RANGIRANjE I ODABIR KORISNIKA, KAO I POTREBNA DOKUMENTACIJA KOJA SE PREDAJE SU DEFINISANI JAVNIM POZIVOM.

Javni poziv je otvoren do 22. januara 2018 godine do 15 sati.

Tekst javnog poziva i detaljne uslove možete pogledati na internet prezentaciji projekta www.opis.arilje.org.rs, kao i na internet prezentacijama i oglasnim tablama Opština partnera ili ih dobiti kod kontakt osoba.

Početna konferencija projekta prekogranične saradnje

Projekat „Uspostavljanje sistema odbrane od poplava u prekograničnom području Srbije i Bosne i Hercegovine“ počeo je sa realizacijom 01. oktobra 2017. Godine, a svoju zvaničnu najavu imao je na Početnoj konferenciji održanoj u prostoru svečane sale Gradske kuće u Užicu, 12. decembra.

Bila je to prilika da se zainteresovanim stranama i široj javnosti, predstave aktivnosti koje su projektom predviđene i rezultati čije se ostvarenje očekuje u narednih 2 godine, koliko projekat traje. O značaju projekta za prekogranični region, na Konferenciji su govorili predstavnici lokalnih samouprava, koje partnerski realizuju ovaj prekogranični projekat: Tihomir Petković, gradonačelnik Užica, Jovana Borovčanin-Đurović, opština Višegrad i Dejan Mlađenović, predsednik Turističke organizacije opštine Bajina Bašta. Više detalja o samim projektnim aktivnostima izneli su menadžer projekta Aleksandar Tasić i Zoran Militarov, načelnik gradske uprave za inspekcijske poslove grada Užica. Izjave svih govornika možete pogledati na ovom linku.

Sam projekat predviđa uređenje korita reke Kamišine u dužini od 1.900 metara i sanaciju do sada nastalih šteta od poplava u užičkom selu Mokra Gora, zatim uređenje korita reke Rača na mestu uliva u reku Drinu u samoj Bajinoj Bašti i podizanje betonske obaloutvrde na reci Rzav u centru Višegrada. Istovremeno je predviđeno i uspostavljanje nepostojećih i podizanje postojećih kapaciteta tri lokalne samouprave za reagovanje u slučaju vanrednih situacija, što prevashodno podrazumeva formiranje jedinica civilne zaštite za reagovanje u takvim situacijama i obuku poverenika na lokalnom nivou.

Projekat „Uspostavljanje sistema odbrane od poplava u prekograničnom području Srbije i Bosne i Hercegovine“ finansiran je sredstvima Evropske unije u okviru Programa prekogranične saradnje Srbija-Bosna i Hercegovina.

Veličina slova