Trenutno se uklanjaju naslage zemlje koje sužavaju prostor trotoara. Takođe, obavlja se košenje trave i rastinja koje se nalazi na trotoaru. Ovim uređenjem u mnogome će se unaprediti kretanje pešaka kao i bezbednost u saobraćaju, u ovom delu grada.
*servisne informacije, opštinske vesti, javne nabavke, konkursi
Trenutno se uklanjaju naslage zemlje koje sužavaju prostor trotoara. Takođe, obavlja se košenje trave i rastinja koje se nalazi na trotoaru. Ovim uređenjem u mnogome će se unaprediti kretanje pešaka kao i bezbednost u saobraćaju, u ovom delu grada.
Pored sportista, u delegaciji su bili i predstavnici lokalne samouprave, predsednik opštine Milenko Ordagić i pomoćnik predsednika Siniša Spasojević. Kako je istakao Ordagić, na brodu je bilo oko 80 sportista, dok se ukupno u Višegradu očekuje 135 učesnika iz Bajine Bašte. „Idemo i po zastavu koju treba da preuzmemo u nedelju, po završetku MOSI u Višegradu“, dodao je predsednik opštine.
Na plovidbi do Višegrada, sa sportistima su bili i najbolji učenici osnovnih i srednjih škola, vukovci i đaci generacije sa teritorije opštine Bajina Bašta, kojima je krstarenje do Višegrada poklon od opštine za izuzetne rezultate. Uz njih su bili njihove razredne starešine i direktori škola.
Opština Bajina Bašta na ovim MOSI igrama imaće svoju prezentaciju kao budući domaćin ove velike svetkovine sporta i prijateljstva. Prikazaće se promotivni film i predstaviti turističke potencijali i sportska infrastruktura. Na Skupštini MOSI u Užicu prošle godine doneta je odluka da će Bajina Bašta biti domaćin 61. MOSI igara 2026. godine.
Prvog dana takmičenja na MOSI u Višegradu, sportisti iz Bajine Bašte osvojili su srebrnu i bronzanu medalju. Ženska karate ekipa u sastavu Anđela Ivanović, Maja Dodić i Sara Radovanović, osvojila je drugo mesto, dok su planinari Dejan Timotijević, Dejan Radić i Stefan Jezdić ekipno zauzeli treće mesto.
Sastanku, koji je bio uvod povodom obeležavanja ovih jubileja, prisustvovali su predstavnici grada Užica, Turističke organizacije Užica, Turističke organizacije „Tara-Drina“ Bajina Bašta, Nacionalnog parka „Tara“ i Vojne ustanove „Tara“.
Prema rečima predsednika opštine Bajina Bašta, Milenka Ordagića, na sastanku su dogovorene osnovne smernice za obeležavanje jubileja.
Direktor Nacionalnog parka „Tara“, Dragić Karaklić, istakao je da će Nacionalni park aktivno učestvovati u obeležavanju ovih značajnih datuma, zajedno sa lokalnom samoupravom i turističkim organizacijama. On je najavio i izradu monografije posvećene Pančićevoj omorici,.
Direktorka Turističke organizacije Užica, Danijela Đorđević-Arsić, naglasila je da turizam nema granice i da će Užice, u saradnji sa Bajinom Baštom, aktivno doprineti organizaciji proslave svih jubileja. Istakla je i odličnu saradnju sa Turističkom organizacijom „Tara-Drina“, kao i nameru da ovaj događaj bude dostojno obeležen.
U planu su organizacija stručnog i naučnog skupa u Nacionalnom parku „Tara“, kao i svečana akademija u Vojnoj ustanovi „Tara“.
Manifestacija “Jedinstvo i snaga – Srbija” okuplja ljude iz celog sveta s ciljem jačanja veza sa maticom. Posebna pažnja na ovom skupu bila je usmerena na rad sa predstavnicima dijaspore, kroz panel diskusije i radionice, u kojima se razgovaralo o mogućnostima investiranja u lokalne samouprave. Drugi panel bio je posvećen vezama dijaspore sa lokalnim samoupravama, razmatrajući konkretne strategije za povećanje saradnje i olakšanje investicija dijaspore u lokalne zajednice.
Pored predstavnika opštinskog rukovodstva, pomoćnika predsednika opštine Bajina Bašta, Siniše Spasojevića i Ljubodraga Petrovića, skupu na Zlatiboru prisustvovali su i predstavnici Turističke organizacije “Tara – Drina” kao i Sportskog saveza opštine Bajina Bašta.
Jedan od panela bio je posvećen simbolima srpskog naroda, uključujući jezik, ćirilicu, kulturu, identitet, istoriju i tradiciju.
28. jun je Dan dijaspore i Srba iz regiona. Tim povodom, ministar Milićević je izjavio da je danas odnos sa dijasporom mnogo bolji, jer više ne postoji nepoverenje koje je nekada bilo prisutno.
Ovim izmenama vrši se usklađivanje prihoda i primanja, kao i rashoda i izdataka budžeta opštine za 2025. godinu, na višem nivou u ukupnom iznosu od 169.698.362,00 dinara. Planirani tekući prihodi za 2025. godinu uvećani su za 14,6% u odnosu na ostvarene tekuće prihode u 2024. godini.
Predloženom Odlukom predviđeno je i uvećanje u iznosu od 113,573,000.00 dinara na ime kapitalnih namenskih transfera. Ova namenska sredstva dobijena su od:
Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture – za razvoj lokalne infrastrukture i institucionalno jačanje lokalnih samouprava, Ministarstva kulture – za projekat „Dom ćirilice“, Ministarstva zaštite životne sredine – za projekat „Izgradnja nekategorisanog puta Mitrovac – Banjska stena faza 1“, Ministarstva turizma i omladine – za projekat „Tarski adrenalin“, odnosno opremanje tjubing staze.
Članovi veća razmatrali su i Izveštaje o radu javnih preduzeća JKP „12. septembar“ i JP „BB Term“ za 2024. godinu. Takođe, na dnevnom redu našao se i Nacrt rešenja o davanju saglasnosti na izmene i dopune Plana poslovanja JKP „12. septembar“ za 2025. godinu.
Na sednici su razmatrani i nacrti rešenja o razrešenju i imenovanju upravnih i nadzornih odbora javnih preduzeća i ustanova, među kojima su: Turistička organizacija „Tara-Drina“, Narodna biblioteka „Miloš Trebinjac“, Centar za socijalni rad, JKP „12. septembar“ i Predškolska ustanova „Neven“.
Takođe, Opštinsko veće je razmatralo i nacrte rešenja o razrešenju i imenovanju školskih odbora osnovnih i srednjih škola sa teritorije opštine Bajina Bašta: OŠ „Rajak Pavićević“, OŠ „Sveti Sava“, OŠ „Stevan Joksimović“ u Rogačici, OŠ „Dušan Jerković“ u Kostojevićima, Gimnazija „Josif Pančić“ i Tehnička škola Bajina Bašta.
Jedna od tačaka dnevnog reda bila je i postavljanje Opštinskog pravobranioca opštine Bajina Bašta.
Na kraju sednice, većnici su odlučivali i o Nacrtu pravilnika Budžetskog fonda za novčanu pomoć deci oboleloj od teških bolesti i za postupke vantelesne oplodnje.
da dostave potrebnu dokumentaciju radi ostvarivanja prava korišćenja bez plaćanja naknade poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini na teritoriji opštine Bajina Bašta za 2026. godinu do 31.oktobra 2025. godine.
Potrebna dokumentacija:
Podnosioci zahteva dostavljaju potrebnu dokumentaciju iz ovog javnog poziva, u neoverenim kopijama koje moraju biti čitljive, pri čemu Komisija opštine Bajina Bašta, zadržava pravo da u slučaju potrebe zatraži dostavljanje originala ili overene kopije dostavljene dokumentacije.
Obrazac zahteva može se preuzeti svakog radnog dana od 10 do 12 časova, u prostorijama Odeljenja za poslove urbanizma, građevinarstva i imovinsko-pravne poslove Opštinske uprave opštine Bajina Bašta, Ulica Dušana Višića, br.28, kancelarija br.19.
Rok za dostavljanje zahteva i potrebne dokumentacije iz ovog javnog poziva je 31. oktobar 2025. godine. Zahtev prispeo po isteku datuma određenog u ovom javnom pozivu smatraće se neblagovremenim i Komisija/nadležni organ će ga vratiti podnosiocu neotvoren.
Zahtev sa potrebnom dokumentacijom se podnosi neposredno na pisarnici opštine/grada ili poštom, u zatvorenoj koverti sa naznakom na prednjoj strani: „Pravo korišćenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini bez plaćanja naknade za 2026. godinu“ za Komisiju za izradu Godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta opštine Bajina Bašta za 2026. godinu, na adresu: Odeljenje za poslove urbanizma, građevinarstva i imovinsko-pravne poslove Opštinske uprave opštine Bajina Bašta, Ulica Dušana Višića, br.28. Na poleđini koverte navodi se naziv i adresa podnosioca zahteva.
Kontakt osoba za sve informacije u vezi sa ovim javnim pozivom je Ilijašević Ana, telefon: 069/82-59-811, email:ana.ilijasevic@bajinabasta.rs ili lično u prostorijama Odeljenja za poslove urbanizma, građevinarstva i imovinsko-pravne poslove Opštinske uprave Bajina Bašta, Ulica Dušana Višića, br.28, kancelarija br.19.
da dostave potrebnu dokumentaciju radi dokazivanja prava prečeg zakupa na poljoprivrednom zemljištu u državnoj svojini na teritoriji opštine Bajina Bašta za 2026. godinu, do dana 31. oktobra 2025. godine.
DOKUMENTACIJA O DOKAZIVANjU PRAVA PREČEG ZAKUPA
I Potrebna dokumentacija za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu vlasništva nad poljoprivrednom infrastrukturom je :
a) Izvod iz javne evidencije o nepokretnosti za poljoprivrednu infrastrukturu koja je uknjižena u javnoj evidenciji o nepokretnosti (pribavlja jedinica lokalne samouprave) i /ili
b) Popisna lista i knjigovodstvena dokumentacija potpisana i overena u skladu sa Zakonom o računovodstvu za pravno lice, za poljoprivrednu nfrastrukturu koja nije uknjižena u javnoj evidenciji o nepokretnosti, (dostavlja podnosilac zahteva) i/ili
v) Saglasnost/odobrenje Ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede na investiciona ulaganja za poljoprivrednu infrastrukturu koja je podignuta nakon jula 2006. godine, odnosno kupoprodajni ugovor fizičkog lica (podnosioca zahteva) sa pravnim licem koje je podiglo poljoprivrednu infrastrukturu u skladu sa tada važećim propisima (dostavlja podnosilac zahteva) i /ili
II Potrebna dokumentacija za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva je:
b) Zapisnik Republičkog veterinarskog inspektora – za životinje koje nisu u sistemu umatičenja.
Kod fizičkih lica i preduzetnika povezanim licima smatra se: supružnik, vanbračni partner, krvni srodnici u pravoj liniji (deda, baba, unuci, majka, otac, deca), srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva (snaha, zet, svekar, svekrva, tast, tašta), usvojilac i usvojenik, ukoliko imaju prebivalište na istoj adresi, kod pravnih lica povezanim licima smatra se: pravno, odnosno fizičko lice, odnosno preduzetnik koje u tom pravnom licu ima najmanje 25% učešća u kapitalu, a kod zadruge povezanim licima smatra se: fizičko lice – član zadruge.
Sva dokumentacija koja se dostavlja u skladu sa ovim javnim pozivom mora da glasi na isto fizičko ili pravno lice, koje može biti nosilac ili član Registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i mora biti overena i potpisana od strane nadležnog organa koji izdaje ispravu.
Lica koja su zainteresovana za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu poljoprivredne infrastrukture dužna su da blagovremeno, a najkasnije do 1. septembra 2025. godine, podnesu Zahtev za izlazak Republičke poljoprivredne inspekcije.
Zapisnik Republičke poljoprivredne inspekcije je sastavni deo dokumentacije koja se dostavlja do 31. oktobra 2025. godine i obavezno sadrži tačno navedene sve katastarske parcele, ili delove parcela, na kojima je utvrđena funkcionalnost sistema za navodnjavanje, odvodnjavanje, ribnjaka, poljoprivrednog objekta, staklenika, plastenika, kao i roda voćnjaka i vinograda.
Lica koja su zainteresovana za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva dužna su da blagovremeno, a najkasnije do 1. septembra 2025. godine, podnesu Zahtev za izlazak Republičke veterinarske inspekcije.
Ukoliko je fizičko ili pravno lice vlasnik više vrsta životinja, za svaku vrstu životinja dostavlja posebnu potvrdu, odnosno zapisnik iz dela II tačke 2. ovog javnog poziva. Republički veterinarski inspektor zapisnikom utvrđuje broj uslovnih grla za sva grla podnosioca zahteva koja obračunava na osnovu zatečenog stanja, odnosno isprave lica o prodaji, predaji na klanje i izvozu životinja i to: za sva priplodna grla, tov junadi i za eksploataciju kokoši nosilja jaja za konzum (proizvodnja jaja) – prethodnih godinu dana u odnosu na dan sačinjavanja zapisnika, za tov svinja – prethodnih 6 meseci u odnosu na dan sačinjavanja zapisnika, za tov jagnjadi i jaradi – prethodnh 4 meseca u odnosu na dan sačinjavanja zapisnika, za tov brojlerskih pilića – prethodnih 45 dana u odnosu na dan sačinjavanja zapisnika, a najviše do kapaciteta objekta za držanje tih životinja.
Kod lica koja ispunjavaju uslove za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva, u skladu sa ovim javnim pozivom, opredeljivanje površine poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini u Godišnjem programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta vrši na način da se površina koja im je utvrđena po broju uslovnih grla, umanjuje za površinu poljoprivrednog zemljišta, u skladu sa članom 64a stav 17. Zakona o poljoprivrednom zemljištu. Sva ograničenja iz člana 64a stava 17. Zakona o poljoprivrednom zemljištu (ugovor sa drugim licima, vlasništvo poljoprivrednog zemljišta, vlasništvo poljoprivrednog zemljišta povezanih lica, zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini) odnose se na teritoriju jedinice lokalne samouprave gde se nalazi objekat, odnosno životinje.
Ukoliko za katastarske parcele koje su opredeljene licima po osnovu prava prečeg zakupa dođe do promena površine po bilo kom zakonskom osnovu, dalji postupak davanja poljoprivrednog zemljišta u zakup po pravu prečeg zakupa će se sprovesti samo za tako utvrđenu površinu zemljišta.
Za period zakupa koji je duži od jedne godine, pored uplate zakupnine za prvu godinu zakupa, radi zaključivanja ugovora o zakupu potrebno je dostaviti sredstvo obezbeđenja plaćanja, koje može da bude: garancija poslovne banke u visini godišnje zakupnine poljoprivrednog zemljišta ili ugovor o jemstvu između Ministarstva kao poverioca i pravnog lica kao jemca ili dokaz o uplati depozita u visini jedne godišnje zakupnine kao sredstvo obezbeđenja plaćanja zakupnine koji će se u slučaju redovnog plaćanja računati kao plaćena zakupnina za poslednju godinu zakupa.
Obrazac zahteva može se preuzeti svakog radnog dana od 10 do 12 časova, u prostorijama Odeljenja za poslove urbanizma, građevinarstva i imovinsko-pravne poslove Opštinske uprave opštine Bajina Bašta, Ulica Dušana Višića, br.28, kancelarija br.19 .
Rok za dostavljanje zahteva i potrebne dokumentacije iz ovog javnog poziva je 31. oktobar 2025. godine. Zahtev prispeo po isteku datuma određenog u ovom javnom pozivu smatraće se neblagovremenim i jedinica loklane samouprave će ga vratiti podnosiocu neotvoren.
Zahtev sa potrebnom dokumentacijom se podnosi neposredno na pisarnici ili poštom, u zatvorenoj koverti sa naznakom na prednjoj strani: „Zahtev za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu vlasništva poljoprivredne infrastrukture za 2026. godinu“ ili „Zahtev za ostvarivanje prava prečeg zakupa po osnovu stočarstva za 2026. godinu“, za Komisiju za izradu Godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta za teritoriji opštine Bajina Bašta, na adresu: Odeljenje za poslove urbanizma, građevinarstva i imovinsko-pravne poslove Opštinske uprave opštine Bajina Bašta, ul.Dušana Višića, br. 28, Na poleđini koverte navodi se naziv/ime i prezime i adresa podnosioca zahteva.
Kontakt osoba za sve informacije u vezi sa ovim javnim pozivom je Ilijašević Ana, telefon: 069/82-59-811, email:ana.ilijasevic@bajinabasta.rs ili lično u prostorijama Odeljenja za poslove urbanizma, građevinarstva i imovinsko-pravne poslove Opštinske uprave Bajina Bašta, ul.Dušana Višića, br. 28, kancelarija br.19.
U okviru stalnih aktivnosti usmerenih ka unapređenju upravljanja vodotokovima, zaštiti od poplava i očuvanju vodne infrastrukture na teritoriji opštine Bajina Bašta, održan je sastanak direktora JVP „Srbijavode“ Gorana Puzovića i predsednika opštine Bajina Bašta Milenka Ordagića sa saradnicima.
Tokom sastanka razmatrano je trenutno stanje vodotokova Pilica i Rača, kao i konkretne mogućnosti za uređenje njihovog priobalja u skladu sa potrebama zaštite i javnog interesa.
Reka Rača, kao vodotok drugog reda koji prolazi kroz urbani deo Bajine Bašte, predstavlja značajan prostor i sa aspekta zaštite od poplava i sa aspekta turističkog korišćenja. Posebno je istaknuta potreba uređenja ušća reke Rače u Drinu, gde se nalazi postojeće izletište koje je potrebno staviti u punu funkciju i obezbediti adekvatne mere bezbednosti za brojne posetioce koji taj prostor koriste svakodnevno. Razgovarano je i o uređenju reke Pilice, koja kao vodotok prvog reda prolazi kroz centar Bajine Bašte i prati šetalište sve do ušća u reku Drinu.
Sastanak je organizovan sa ciljem jačanja koordinacije svih relevantnih institucija i unapređenja saradnje sa lokalnim samoupravama, kako bi se obezbedila efikasna primena mera zaštite od poplava i doprinelo većoj bezbednosti stanovništva, zaštiti imovine i očuvanju infrastrukture na teritoriji opštine Bajina Bašta.
Članovi veća usvojili su nacrt Odluke o Završnom računu budžeta opštine Bajina Bašta za 2024. godinu, zajedno sa Izveštajem o reviziji konsolidovanih finansijskih izveštaja završnog računa.
Izveštaj o radu za 2024.goinu, predstavili su direktori Ustanove „Kultura“ i Centra za socijalni rad Bajina Bašta.
Većnici su usvojili i nacrt Odluke o Operativnom planu za odbranu od poplava za vode drugog reda na teritoriji opštine za 2025. godinu.
Članovi veća usvojili su i Nacrt odluke o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji Opštinske uprave opštine Bajina Bašta.
Takođe, odobreno je nekoliko zahteva za naknadu štete nastale usled ujeda pasa nepoznatog vlasnika.
Svi usvojeni nacrti odluka, kao i izveštaji o radu javnih ustanova i preduzeća, naći će se pred odbornicima na predstojećoj sednici Skupštine opštine Bajina Bašta.