Obaveštenje o poštovanju epidemioloških mera utvrđenih u cilju zaštite stanovništva od zarazne bolesti COVID-19

-Okupljanje-

            U skladu sa odredbama Naredbe o zabrani okupljanja u Republici Srbiji na javnim mestima i u zatvorenim i otvorenom prostoru, radi sprečavanja širenja zarazne bolesti  COVID-19 zabranjuju se javna okupljanja na celoj teritoriji Republike Srbije na javnim mestima u zatvorenom i otvorenom prostoru-kada se istovremeno okuplja više od 30 lica, s tim što rastojanje između prisutnih lica mora biti najmanje 1,5m, odnosno na svaka 4m² može biti prisutno jedno lice.U skladu sa odredbama Uredbe o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19, za vreme boravka na javnim mestima u zatvorenom prostoru, propisano je: 

-Rastojanje-

Dok traje opasnost od širenja zarazne bolesti COVID-19, za vreme boravka na javnim mestima u zatvorenom prostoru, građani su dužni:

– da, zbog sprečavanja širenja zarazne bolesti COVID-19, obavezno nose zaštite maske i održavaju međusobno rastojanje od najmanje 1,5m između dva lica koja ne borave i istom domanćistvu, odnosno na svaka 4m² može biti prisutno jedno lice.

– na javnim mestima na otvorenom prostoru, ukoliko nije moguće održati rastojanje između dva lica od najmanje 1,5m  (ispred prodavnica, apoteka, na autobuskim stajalištima i sl.), nošenje zaštitinih maski je obavezno.

Roditelji maloletne dece ili dece sa posebnim potrebama, odnosno njihovi staratelji dužni su da obezbede da deca nose zaštitu masku u napred navedenim slučajevima.

-Gradski i prigradski prevoz-

Jedinice lokalne samouprave dužne su da obavljanje gradskog i prigradskog prevoza organizuju uz primenu mera prevencije, sprečavanja širenja i smanjenja rizika od bolesti COVID-19, u skladu sa preporukama nadležnog zavoda, odnosno instituta za javno zdravlje (u daljem tekstu: preporuke). Od mera predviđenih preporukama može se odstupiti kada je to potrebno za obavljanje službene dužnosti ovlašćenih službenih lica.

Autobuski prevoznici i autobuske stanice dužni su da obavljanje međumesnog linijskog, posebnog linijskog i prevoza putnika za sopstvene potrebe organizuju u skladu sa preporukama.

U skladu sa mogućnostima autobuskog prevoznika, potrebno je angažovanje što većeg broja autobusa, a u cilju što redovnijeg odvijanja prevoza putnika u drumskom saobraćaju.

Autobuski prevoznici sa registrovanim redom vožnje u međumesnom prevozu putnika u drumskom saobraćaju u obavezi su da do 1. septembra 2020. godine obavljaju polaske za koje postoje iskazane potrebe putnika, ali ne manje od 25% polazaka sa registrovanih redova vožnje. Do 1. marta 2021. godine autobuski prevoznicu su u obavezi su da obavljaju polaske za koje postoje iskazane potrebe putnika, ali ne manje od 30% prethodno objavljenih polazaka sa registrovanih redova vožnje, nakon čega je neophodno da prevoz obavljaju u skladu sa registrovanim redom vožnje.

Autobuski prevoznici sa važećim međunarodnim dozvolama za prevoz putnika u drumskom saobraćaju do 1. marta 2021. godine obavljaju polaske sa odobrenog reda vožnje koji je sastavni deo dozvole samo kada postoje iskazane potrebe za određenim međunarodnim prevozom putnika, kao i odobrenje stranih država za obavljanje prevoza putnika na njihovoj teritoriji usklađeno sa aktuelnom epidemiološkom situacijom, nakon čega je neophodno da prevoz obavljaju u skladu sa važećim međunarodnim dozvolama.

Pružaoci stanične usluge na autobuskim stanicama moraju primeniti preventivne mere kojima se osigurava bezbednost zaposlenih i bezbednost korisnika usluga u skladu sa posebnim planom mera, koji je sastavni deo akta o proceni rizika, a koji upravljač autobuske stanice donosi u skladu sa zakonom i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

U javnom drumskom prevozu putnika obavezno je nošenje zaštitnih maski.

-Ugostiteljski objekti-

Pravna lica i preduzetnici (poslodavci) koji obavljaju delatnost u oblasti trgovine na malo i usluge u oblasti ugostiteljstva, koje obuhvataju prodaju hrane i pića, tu delatnost, odnosno pružanje usluga mogu da obavljaju, odnosno da posluživanje korisnika vrše u zatvorenom prostoru i u prostoru organizovanih bašti na otvorenom – uz primenu preventivnih mera propisanih ovom uredbom i utvrđenih aktom poslodavca, saglasno zakonu i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

Pravna lica i preduzetnici iz stava 1. ovog člana dužni su da, u odnosu na zaposlene i korisnike usluga, primene sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 (organizovanje procesa rada koji obezbeđuje održavanje fizičke distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, obaveznu dezinfekciju mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski od strane zaposlenih – za pružanje usluga na otvorenom, kao i dodatne mere ograničenog broja lica u prostoriji, a u slučaju manjeg rastojanja od dva metra između korisnika, pružanje usluga uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obaveznu dezinfekciju prostorija i podova, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski i od korisnika usluga – za pružanje usluga u zatvorenom prostoru), i da u tom smislu donesu poseban plan primene mera, kao sastavni deo akta iz stava 1. ovog člana.

Radno vreme ugostiteljskih objekata ograničava se tako da objekti koji nemaju baštu i noćni klubovi neće raditi od 23.00 čas do 06.00 časova narednog dana, dok objekti koji imaju baštu neće pružati ugostiteljske usluge u zatvorenom delu objekta od 23.00 čas, a u otvorenom delu objekta (bašti) od 01.00 časa do 06.00 časova narednog dana.

-Tgovine-

Pravna lica i preduzetnici (poslodavci) koji prodaju robu ili pružaju usluge u trgovinskim centrima i sličnim objektima u kojima se obavlja delatnost u oblasti trgovine na malo, a koja obuhvata prodaju robe i vršenje usluga u lokalima u koje se ulazi iz većeg zatvorenog prostora, dužni su da, u odnosu na zaposlene i korisnike usluga, primene sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 (organizovanje procesa rada koji obezbeđuje ograničen broj lica u prostoru, održavanje fizičke distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, pružanje usluga uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obaveznu dezinfekciju prostorija i podova, mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski od strane zaposlenih i korisnika usluga), i da u tom smislu donesu poseban plan primene mera, koji je sastavni deo akta o proceni rizika koji se donosi saglasno zakonu i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

Radno vreme prodavnica, trgovinskih centara i drugih maloprodajnih trgovinskih objekata, izuzev radnog vremena apoteka i benzinskih pumpi u obavljanju delatnosti prodaje goriva, ograničava se tako da ti objekti neće raditi od 23.00 časa do 06.00 časova narednog dana.

-Jani kulturno-umetnički događaji-

Prilikom održavanja javnih kulturno-umetničkih događaja u zatvorenom prostoru dozvoljeno je prisustvo najviše 500 posetilaca istovremeno, i to tako da svako drugo mesto za sedenje bude slobodno i uz obavezno nošenje zaštitnih maski posetilaca, kao i zaposlenih koji učestvuju u organizaciji događaja.

Kada se javni kulturno-umetnički događaj održava na otvorenom prostoru, dozvoljeno je prisustvo najviše 500 posetilaca istovremeno tako da se između posetilaca održava distanca od najmanje jedan i po metar, uz obavezno nošenje zaštitnih maski posetilaca, kao i zaposlenih koji učestvuju u organizaciji događaja.

-Priređivači posebnih i klasičnih igara na sreću-

Priređivači posebnih i klasičnih igara na sreću mogu nastaviti sa priređivanjem igara u objektima pod uslovom da budu primenjene sve preventivne mere koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19, kojima se osigurava bezbednost zaposlenih i bezbednost korisnika usluga (ograničen broj lica u prostoriji, održavanje fizičke distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, a u slučaju manjeg rastojanja uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obavezna dezinfekcija prostorija, podova, mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obavezna upotreba zaštitnih sredstava tj. maski, kako od strane zaposlenih tako i korisnika usluga) i da u tom smislu donesu poseban plan primene mera, kao sastavni deo akta o proceni rizika koji se donosi u skladu sa zakonom i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

Radno vreme priređivača posebnih i klasičnih igara na sreću ograničava se tako da objekti u kojima se priređuju igre na sreću neće raditi od 23.00 časa do 06.00 časova narednog dana.

OVO OBAVEŠTENjE IZDATO JE U SKLADU SA ODREDBAMA UREDBE O MERAMA ZA SPREČAVANjE I SUZBIJANjE ZARAZNE BOLESTI COVID-19, KAO I NA OSNOVU IZMENE I DOPUNE ISTE, A KOJE STUPAJU NA SNAGU 2. OKTOBRA 2020. GODINE

Poziv za javnu raspravu o nacrtu odluke o izmenama i dopunama odluke o radnom vremenu na teritoriji opštine Bajina Bašta

U skladu sa Zaključkom 01 Broj:06-26/2020 od 28. septembra 2020. godine, kojim je utvrđen nacrt Odluke o izmenama i dopunama Odluke o radnom vremenu  na teritoriji opštine Bajina Bašta, Opštinsko veće opštine Bajina Bašta, u p u ć u j e

POZIV ZA JAVNU RASPRAVU O NACRTU ODLUKE O IZMENAMA

I DOPUNAMA ODLUKE O RADNOM VREMENU NA TERITORIJI

 OPŠTINE BAJINA BAŠTA

           Pozivaju se sva zainteresovana fizička i pravna lica da uzmu učešće u javnoj raspravi o nacrtu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o radnom vremenu  na teritoriji opštine Bajina Bašta, koja će trajati u periodu od 01. oktobra do 31. oktobra 2020. godine, dostavljanjem primedbi, predloga i sugestija u pisanoj formi na adresu: Opština Bajina Bašta-Opštinskom veću, Ul. Dušana Višića broj 28, 31250 Bajina Bašta, ili elektronskom poštom na adresu:sobb@mts.rs.

            Usmena javna rasprava o nacrtu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o radnom vremenu  na teritoriji opštine Bajina Bašta održaće se na dan 22. oktobra 2020. godine, u sali opštine Bajina Bašta, Ul. Dušana Višića broj 28, Bajina Bašta, sa početkom u 10,00 sati.Pozivaju se svi zainteresovani da prisustvuju i uzmu učešće u usmenoj javnoj raspravi.

                                                                                    PREDSEDNIK OPŠTINSKOG VEĆA

                                                                                               PREDSEDNICA OPŠTINE

                                                                                                      Vesna Đurić

Konkurs za dodelu učeničkih stipendija za školsku 2020/2021 godinu

Na osnovu člana 6. Odluke o stipendiranju talentovanih učenika srednjih škola i gimnazija («Službeni list opštine Bajina Bašta» broj 9/2005) i Odluke o izmenama i dopunama Odluke o stipenidranju talentovanih učenika srednjih škola i gimnazija («Sl. list opštine Bajina Bašta» br. 7/2011), Komisija za talentovane učenike srednjih škola i gimnazija na sednici održanoj dana 07.09.2020. godine, raspisuje

K o n k u r s

za dodelu učeničkih stipendija za školsku

2020/2021 godinu

 USLOVI KONKURSA

Na konkurs se mogu prijaviti učenici upisani u srednje, srednje stručne i umetničke škole ili specijalizovane gimnazije.

           Stipendiju može dobiti učenik pod sledećim uslovima:

-ako je u toku prethodne školske godine ostvario prosečan uspeh iznad 4,85 ili

-ako je osvojio prvo mesto na opštinskom takmičenju, prvo ili drugo mesto na okružnom takmičenju, jedno od prva tri mesta na republičkom takmičenju ili koji se samo plasirao na međunarodno takmičenje,

– za učenike matematičke gimnazije, filološke gimnazije, sportske gimnazije, srednje muzičke, odnosno baletske škole (pri dodeli stipendija napred navedenim učenicima, navedenih škola, pri odlučivanju o dodeli stipendija) neće se primenjivati kriterijum postignuti uspeh na takmičenju.

POTREBNA DOKUMENTA

Učenici podnose sledeća dokumenta:

–  zahtev,

–  uverenje o upisanom razredu,

– za učenike prvih razreda srednje škole fotokopija knjižice (opšti podaci i završni razred),

– za učenike drugog, trećeg i četvrtog razreda srednje škole, fotokopija         svedočanstva iz prethodne školske godine,

-fotokopija diplome o osvojenim nagradama na prethodno navedenim takmičenjima,

– za učenike matematičke gimnazije, filološke gimnazije, sportske gimnazije, srednje muzičke škole i srednje baletske škole fotokopija svedočanstva iz prethodne godine,

-fotokopija lične karte i

-fotokopija bankovne kartice roditelja odnosno učenika u zavisnosti na čiji tekući račun će se vršiti uplata stipendije.

 ROK ZA PODNOŠENjE ZAHTEVA I DOSTAVLjANjE DOKUMENATA

Rok za prijavljivanje na konkurs je od 10.09.2020. godine do 30.09.2020. godine. Potrebnu dokumentaciju dostaviti na šalter Opštinske uprave opštine Bajina   Bašta.

Neblagovremeno podneti zahtevi i nepotpuno dostavljena konkursna dokumenta ne razmatraju se.

Dokumenta podneta na konkurs ne vraćaju se.

DODELA STIPENDIJA

Komisija formirana od strane Skupštine opštine Bajina Bašta koja se sastoji od 7 (sedam) članova, dodeljuje stipendije talentovanim učenicima srednjih škola i gimnazija.

            Učeniku se odobrava isplata stipendije za vreme redovne nastave koju pohađa.

Sa kandidatima koji dobiju stipendiju zaključuje se poseban ugovor, kojim se uređuju i preciziraju međusobna prava i obaveze. Stipendije za tekuću školsku godinu isplaćuju se u 10 (deset) mesečnih rata.

Visinu stipendije ne utvrđuje Komisija već Opštinsko veće u skladu sa određenim sredstvima u budžetu opštine Bajina Bašta, za školsku 2020/2021. godinu.

Korisniku stipendije obustavlja se odobrena isplata stipendije za tekuću školsku godinu i to:

– kada se utvrdi da podaci koji su poslužili kao osnov i dokaz za ostvarivanje prava na stipendiju ne odgovaraju činjeničnom stanju,

– promeni prebivališta,

– jednostrano raskine ugovor o stipendiranju.

Gubitkom stipendije iz navedenih razloga nastaje obaveza vraćanja primljenog iznosa stipendije u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja o visini iznosa koji je potrebno vratiti. Takođe osim iznosa glavnice, koji predstavlja ukupan zbir svih primljenih stipendija, korisnik stipendije dužan je Opštini platiti i kamatu i glavnicu u visini eskontne stope Narodne banke Srbije.

Prigovor na rešenje Komisije rešava Opštinsko veće u roku od 10 dana od dana prijema obaveštenja o izboru.

PREDSEDNIK KOMISIJE

                                                                                                         Dejan Mlađenović

Veličina slova