U utorak 26. marta 2019. godine u Svečanoj sali Gradske kuće u Užicu, održana je početna konferencija projekta „Javna svojina za razvoj javnog sektora“, koji finansira Evropska unija u okviru grant šeme Programa Exchange 5. Program Exchange 5 realizuje Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave u saradnji sa Stalnom konferencijom gradova i opština, iz sredstava IPA 2014, dok je ugovaračko telo Ministarstvo finansija, Sektor za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava Evropske unije.

Konferencija je imala za cilj da prisutnima predstavi buduće aktivnosti i napore dve susedne lokalne samouprave – Grada Užica i Opštine Bajina Bašta, u pravcu kreiranja funkcionalnog i efikasnog sistema upravljanja javnom imovinom orijentisanog, pre svega, ka građanima i privrednim subjektima.

Početnu konferenciju Projekta otvorio je Nemanja Nešić, zamenik gradonačelnika Užica, koji je tokom uvodnog obraćanja istakao značaj ovakvih poduhvata za unapređenje upravljanja nepokretnostima u javnoj svojini, kao oblasti koja značajno doprinosi podizanju kapaciteta lokalnih samouprava i zaposlenih u ovim institucijama u segmentima koji su ključni za uspostavljanje odgovorne javne uprave. Naglašivši da je projekat „Javna svojina za razvoj javnog sektora“ osma po redu inicijativa koju Grad Užice sprovodi uz podršku Evropske unije, Nešić je pozdravio nastojanja Užica i Bajine Bašte da održe kvalitetnu saradnju i međuopštinske odnose i zahvalio se nosiocima programa i svima onima koji će omogućiti da javna imovina bude prepoznata kao važan razvojni resurs jedinica lokalne samouprave.

Predsednik opštine Bajina Bašta, Radomir Filipović, pozdravio je prisutne, uz napomenu da projekat predstavlja desetu zajedničku akciju Opštine Bajina Bašta i Grada Užica u poslednjih pet godina i svojevrsni iskorak ka definisanju institucionalnog okvira i podsticanju kapaciteta za sistematsko upravljanje javnom imovinom. Uveren u uspešnost partnerstva, Filipović je izjavio da će projekat zasigurno pozitivno uticati na promenu stanja i rešavanje postojećih problema u vezi sa upisom i evidencijom imovine u vlasništvu opštine.

Koliko je javna imovina važan resurs za razvoj lokalne zajednice i opštinske budžete, ali i kreiranje povoljne investicione klime i stimulativnog poslovnog ambijenta za otvaranje novih radnih mesta, objasnio je Slavko Lukić, direktor Regionalne razvojne agencije „Zlatibor“. Lukić je takođe iskazao spremnost za podršku RRA Zlatibor opštinama u pripremi koncepata koji vode efikasnoj međuopštinskoj i regionalnoj saradnji i osvrnuo se na projekte sličnog tipa koji su težili jačanju lokalne administracije i prilagođavanju javne uprave važećem zakonodavnom okviru.

Damjan Milutinović, predstavnik Sektora za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava EU u Ministarstvu finansija Vlade Republike Srbije, ovom prilikom je rekao da oblast upravljanja imovinom zahteva reformu sistema na svim nivoima vlasti i izrazio zainteresovanost i otvorenost Ministarstva za zajednički rad na ovu temu sa relevantnim akterima u lokalnim samoupravama.

U nastavku konferencije, Miroslav Ivanović, menadžer projekta prezentovao je planirane aktivnosti i očekivane efekte pomenute inicijative. “Projektom će se uspostaviti sistem efikasnog upravljanja javnom imovinom u Užicu i Bajinoj Bašti. Građani će dobiti odgovorne i transparentne lokalne samouprave koje teže povećanju budžetskih prihoda i smanjenju rashoda, stvaranju novih vrednosti, kreiranju povoljne investicione i poslovne klime, kao i odgovornom staranju o javnoj imovini, što je u najboljem interesu lokalnih zajednica. Grad Užice i Opština Bajina Bašta će biti u mogućnosti da pruže relevantne informacije o objektima i zemljištu u javnoj svojini zainteresovanim predstavnicima privatnog sektora i potencijalnim investitorima, čime će se unaprediti njihova konkurentnost u odnosu na druge lokalne samouprave”, kazao je Ivanović na kraju svog izlaganja.

Sekretar Skupštine grada Užica, Petar Vujadinović, podsetio je na izmene i dopune zakona u predmetnoj oblasti, kojima je, kako on smatra, stvorena kolizija u propisima koji se primenjuju i time onemogućavaju uređenje postupka evidencije javne imovine i prevazilaženje svih identifikovanih prepreka u ovom procesu. Vujadinović je skrenuo pažnju da zakonska regulativa mora pretrpeti dodatne izmene koje su u interesu i nosilaca prava javne svojine, ali i korisnika, u cilju ostvarenja ekonomskih, finansijskih i političkih koristi od ovog procesa. Dobro upravljanje imovinom, osim usklađenih propisa, zahteva stabilno godišnje povećanje budžetskih prihoda i multidisciplinarni timski rad obučenog osoblja, dodao je Vujadinović.

Milena Radomirović, program menadžer Stalne konferencije gradova i opština (SKGO), nakon predstavljanja konteksta realizacije Programa Exchange 5, ocenila je podršku upravljanju javnom imovinom na lokalnom nivou kao pravi potez za poboljšanje upravljanja i nivoa usluga u lokalnoj samoupravi u cilju podsticanja lokalnog razvoja. Po njenim rečima, iako Program ne predstavlja deo pravnih tekovina Evropske nije, svakako je važan kao horizontalna tema za mnoga pitanja u planskim i investiciono zahtevnim poglavljima u procesu pridruživanja. Na kraju uvodnih obraćanja, Radomirovićeva je navela da će iskustva stečena kroz tekuće projekte poslužiti za prepoznavanje dobrih praksi koje mogu biti primenjene u drugim lokalnim samoupravama i unapređenje pravnog okvira od značaja za upravljanje imovinom na lokalom nivou.

Podelite ovu vest:

Još nema komentara za ovu vest.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti javno vidiljiva. Obavezna polja su označena sa (*).

Veličina slova